fbpx
Menu
Kaspar Karimi

Biografie:

Geboren in Ede(Gdl) waarna zijn moeder met broer zich al snel in Lisse vestigde waar hij dan ook is opgegroeid. Zuid-Holland, in het hartje van de bollenstreek. Hij groeide op in een samengesteld gezin met zijn Iraanse moeder met haar Nederlandse vriend.

De opvoeding was kleurrijk en van dag tot dag op zijn Iraans en anderzijds hard werken op zijn Nederlands. Er bestond weinig ruimte voor ‘’op je kont zitten’’. Als je iets wilt, moet je daarvoor werken. Het motto was ook, ‘hard werken, op tijd je nest uit en niet zeiken.’

Kaspar startte zijn carrière in de makelaardij. Hij heeft het vak ondernemerschap opgedaan bij DSTRCT in Amsterdam en Appel & Fris in Haarlem. Beide hardwerkende ondernemers met een kleinschalig kantoor met grote ambities en nog belangrijker; grote successen.

Het motto van was ook, ‘hard werken, op tijd je nest uit en niet zeiken.’

‘’Stage is ook mijn grootste schatkist geworden. Je werk voor een kleine vergoeding, en krijg er veel kennis voor terug. En niet een beetje, je wordt rijkelijk betaald met kennis want je kan vragen wat je wilt. Er bestaat voor mij geen betere beloning of waarde. Als ik bij de Albert Heijn had gewerkt had ik andere principes geleerd wat mij nu niet hier had gebracht. Ik raad iedereen aan stages te lopen en te leren.’’

Vanaf jongs af aan heeft Kaspar altijd commerciële bijbanen gehad. Als het nou ging om verkopen op markten, tot het sluiten van krantenabonnees op straten. Gaandeweg werd het duidelijk; ‘Het centraal stellen van andermans behoefte is de kern’. Je behandelt elke klant als je familie. Want, waarom zou je daar aan die kwaliteit onder willen doen? Als je altijd eerlijk en integer handelt krijg je dat altijd terug. En dat klopt. Een goede verkoper luister.

Als je een goed product hebt, moet je ook de juiste klant vinden. Rijk uit naar potentiële klanten maar let goed op persoonlijke wensen. Vanaf dat punt begon consultative selling. Goed kwalificeren van behoeftes, het aanbieden van je dienstverlening door luisterend je product aan de klant te binden. Dat is de kern van het succes. Dat heeft Kaspar toegepast (met succes) bij SAM recruitment. Daar werd hij op 21 jarige leeftijd als jongste van de groep heel succesvol.

‘Het centraal stellen van andermans behoefte. Je behandelt elke klant als je familie..’

Nu zit Kaspar al 5 jaar in het recruitment vak. ‘Ondertussen zie ik een hoop organisaties om mij heen die hard groeien. Persoonlijk heb ik het meest respect voor organisaties die altijd bezig zijn met de kern van hun business-model. Vooral het letten om kwaliteit is vind ik belangrijk. In mijn opinie is dat ook voor werving en selectie. Een succesvol kantoor is expert in zijn vakgebied en een sterspeler binnen zijn niche’’

Ondertussen heeft het harde werken geresulteerd in een mooie samenwerking met allerlei bedrijven binnen de Food-industrie. Hier en daar zelfs tot exclusieve partnership met diverse belangrijke en vooral innovatieve retail toeleveranciers. ‘’En op de relaties die zijn opgebouwd met mijn klanten, daar ben ik het meeste trots op.’’

Kaspar, not only an honest, bright and fine young clown, but with a lot of passion for his profession and people knowledge he is able to perfectly bridge these two important topics.

Kaspar posses a good character which makes it nice to catch up with him and have a good laughter with – always with the right tone.

I really can recommend Kaspar to those who are in search for the best people. He knows where to find them. He delivers on his promises!

Thank you Kaspar – stay in touch!

Marcel Koole

Commercial Manager Retail, Fyffes